O imagine cu un personaj cu chipul albastru și care poartă mască, însoţită de noul certificat de autenticitate „NFT” („non-fongible token”), a fost vândută, la New York, cu 11,7 milioane de dolari, devenind a doua cea mai scumpă creație digitală. Personajul realizat din pixeli a fost vândut de casa de licitaţii Sotheby’s, potrivit AFP.
„CryptoPunk No. 7523” face parte dintr-o serie de personaje concepute în 2017 de tânăra companie americană Larva Labs, care a avut o contribuţie majoră la dezvoltarea pieţei de „NFT”-uri.
Prin prisma preţului de vânzare, această creaţie ocupă locul al doilea în clasamentul celor mai scumpe obiecte digitale din istorie.
Fiecare imagine reprezintă în linii mari un chip realizat din pixeli, care reaminteşte de personajele din jocurile video ale anilor 1980, conţinând totodată un ansamblu de caracteristici care îl fac să fie unic.
Fiecărui personaj din seria „CryptoPunk” i-a fost asociat un certificat de autenticitate care este teoretic inviolabil, NFT, termen care îi desemnează unicitatea.
Formatul NFT, care se bazează pe tehnologia blockchain, a dus la creşterea spectaculoasă în ultimele şase luni a pieţei creaţiilor digitale, întrucât mulţi dintre colecţionari se consideră de acum liniştiţi în ceea ce priveşte garanţia proprietăţii asupra unei opere de artă.
Modelul 7523 este singurul personaj – dintre cei 10.000 de CryptoPunks creaţi de Larva Labs – care poartă o mască chirurgicală, detaliu care îl face să devină deosebit de căutat de colecţionari.
CryptoPunk 7523 ocupă de acum locul al doilea în clasamentul celor mai scumpe NFT-uri din istorie, fiind depăşit doar de creaţia digitală „Everydays” a artistului Beeple, vândută cu 69,3 milioane de dolari la jumătatea lunii martie.
Alte două personaje din seria „CryptoPunk” au fost vândute tot la jumătatea lunii martie cu 7,58 de milioane,