Doar 121.000 de turiști și-au petrecut Revelionul 2021/2022 într-o destinație din România, cu 32% mai puțin în comparație cu Revelionul 2019/2020, și au cheltuit aproape 25,6 milioane de euro, în scădere cu 40% raportat la aceeași perioadă a anului 2019, an de referință în turismul autohton, arată datele centralizate de Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
După doi ani de restricții, românii au putut sărbători Revelionul în condiții aproape normale, întrucât autoritățile au ridicat o parte din măsurile impuse în contextul pandemiei de coronavirus. Cu toate acestea, cei mai mulți români au preferat să petreacă noaptea dintre ani în grup restrâns și, mai ales, în locuri mai izolate. Față de anii trecuti, rezervările pentru Revelion s-au făcut pe ultima sută de metri, iar durata sejurului a scăzut de la 5 la 3 nopți de cazare față de anul trecut, explicația fiind și faptul că zilele legale nelucrătoare de 1 și 2 ianuarie au picat în weekend. În consecință, multe unități de cazare din România au avut un grad de ocupare mic sau chiar au fost goale.
Cel mai mare număr de locuri vândute de Revelion s-a înregistrat în turismul rural – aproximativ 48.000, turiştii petrecându-și noaptea dintre ani la pensiuni, cu 20% mai puțin faţă de 2019/2020. În aceste destinații, pe lângă ofertele tradiționale, au fost pregătite și pachete turistice atractive, cu cazare și masă de tip all inclusive.
Așa cum ne-am așteptat pe locul secund în clasamentul destinațiilor interne alese de români se află zona montană, unde peste 40.000 de turiști și-au petrecut Revelionului, totuși cu 18% mai puțin față de anul 2019. Cele mai solicitate stațiuni au fost cele cunoscute de pe Valea Prahovei, Poiana Brașov, zona Rucăr-Bran, Păltiniş, Rânca, Straja, precum și cele din Maramureș și Bucovina. O noutate pentru turiști a fost deschiderea primei pârtii olimpice de schi din România şi a telegondolei din staţiunea montană Borşa,