De Paște, Lidl România în parteneriat cu rețeaua națională a Băncilor pentru Alimente din România a organizat cea de-a treia campanie națională de colectare de alimente, în sprijinul persoanelor aflate în dificultate. Aceasta s-a desfășurat în 120 de magazine Lidl din țară. Între 19 aprilie și 16 mai, clienții retailerului au donat peste 31 de tone de alimente neperisabile în cutiile amplasate după casele de marcat. Aceste alimente au fost distribuite către 142 de organizații cu programe social-caritabile din toată țara.
Aceasta este a doua oară când Banca Regională pentru Alimente Timișoara se implică în campanie, organizând la nivel regional colecta de produse alimentare. În cadrul campaniei organizate cu ocazia sărbătorilor pascale de anul acesta, timișenii și arădenii au donat aproape 3000 kg de alimente – 592,52 kg în 5 magazine Lidl din Arad, 1634,49 kg în 8 magazine Lidl din Timisoara și 572,99kg de alimente în magazinele din Giroc, Dumbrăvița, Ghiroda, Moșnița Nouă și Jimbolia.
Din totalul produselor colectate în campania de anul acesta, ponderea cea mai mare au avut-o alimentele de bază, însumând 2320,79 kg de paste făinoase, cereale boabe, făină, mălai, griș, zahăr, orez, ulei, lapte UHT, urmate de 226,25 kg de conserve și borcane de legume, fructe sau carne, 153,18 kg de dulciuri și 103.10 kg de produse de igienă și altele.
Toate aceste produse au fost distribuite de către Banca Regională pentru Alimente Timișoara persoanelor din categorii vulnerabile, cu ajutorul a 18 de organizații partenere din regiune.
În restul anului, rețeaua Băncilor pentru Alimente preia de la companii produse în surplus, cum sunt stocurile sezoniere, mărfurile refuzate la platformă din motive estetice, produsele provenite din campanii de marketing, testări de sortimente noi sau produsele ce se apropie de termenul de expirare și vor trebui retrase de la raft.