În contextul actualei crize economice, operatorii privați au luat decizii care au creat disfuncționalități beneficiarilor casnici prin desființarea centrelor sau ghișeelor locale de informare, sesizări, reclamații ori încasare plăți. Senatorul AUR Gheorghe Cătană ia atitudine în privința acestui caz și vine în sprijinul românilor afectați, în special a celor din mediul rural, adresându-se Președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Dumitru Chiriță, pentru reînființarea centrelor la nivel de comune, orașe și municipii.
„Ce facem cu cetățenii care întâmpină dificultăți cu plățile online sau sesizările online? Sunt foarte multe persoane în mediul rural care nu au acces la internet sau care nu sunt familiarizate cu smartphone-urile, calculatoarele etc., în special vârstnicii. De asemenea, sunt persoane al căror venit nu le oferă posibilitatea de a achiziționa un telefon performant pentru a înlesni efectuarea acestor operațiuni online. Solicit să interveniți și să cereți reînființarea acestor centre la nivel de comune (peste 10.000 locuitori), orașe și municipii. Cea mai mare problemă se manifestă în cazul companiei E.ON”, întreabă senatorul AUR Gheorghe Cătană.
Pentru diferite probleme precum reînnoirea contractelor, beneficiarii casnici se pot adresa direct doar la sediile centrale din orașele mari sau prin mijloacele de comunicare: telefonic, e-mail, platforme de comunicare ale companiilor etc.