După ce senatorul AUR Gheorghe Cătană a solicitat reînființarea centrelor și ghișeelor locale de informare, sesizări, reclamații ori încasare plăți la nivel de comune, orașe și municipii, președintele ANRE Dumitru Chiriță susține că această acțiune ar genera costuri nejustificate, refuzând să sprijine cei peste 10.000 de locuitori care nu dispun de resurse pentru a fi conectați doar în mediul online.
„În contextul liberalizării piețelor de energie electrică și gaze naturale, clienții finali au dreptul să aleagă oricare dintre cei 150 de furnizori care activează pe cele 2 piețe și furnizează energie către clienții finali, indiferent de aria geografică de pe teritoriul României în care se află acei clienți. Astfel, înființarea unor centre de relații cu publicul de către fiecare furnizor în orice localitate cu peste 10.000 de locuitori înseamnă concret ca fiecare din cei peste 150 de furnizori să deschidă centre de relații cu clienții chiar dacă nu au clienți sau au un număr redus de clienți. În aceste condiții costurile de operare ale furnizorilor ar crește semnificativ, fără o justificare economică, ceea ce ar genera costuri nejustificate, ce se vor regăsi în prețurile finale practicate. Totodată, trebuie avut în vedere faptul că portofoliile de clienți ale furnizorilor suferă modificări frecvente ca urmare a procesului de schimbare a furnizorului, iar orice condiționare în funcție de numărul de clienți dintr-o localitate va avea ca impact corelativ înființarea sau desființarea acestor astfel de centre de relații cu publicul„, se arată în răspunsului Președintelui ANRE Dumitru Chiriță.
Senatorul AUR a solicitat la începutul lunii aprilie a.c. reînființarea centrelor din mediul rural având în vedere că sunt foarte multe persoane care nu au acces la internet sau care nu sunt familiarizate cu smartphone-urile, calculatoarele etc., în special vârstnicii. De asemenea, sunt persoane al căror venit nu le oferă posibilitatea de a achiziționa un telefon performant pentru a înlesni efectuarea acestor operațiuni online.