ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!
Cercetătorii doresc să folosească psihologia pentru a promova vaccinurile, observând cum clienții iau decizii într-un proces de gândire, de simțire și de acțiune.
„Învingerea ezitării privind vaccinul COVID-19, a amânării și a respingerii acestuia” este „cea mai mare provocare de comunicare în materie de marketing din timpul vieții noastre”, se declara recent într-un articol de pe site-ul Forumului Economic Mondial (WEF), potrivit LifeSiteNews.
Articolul a fost redactat de trei profesioniști în marketing: Rohit Deshpandé, profesor de marketing la catedra Sebastian S. Kresge din cadrul Harvard’s Business School, Ofer Mintz, de la Sydney’s University of Technology și Imram Currim, profesor de marketing la Paul Merage School of Business, Universitatea din California, Irvine.
Grupul a efectuat cercetări cu privire la modul de combatere a ceea ce ei au descris a fi o „problemă de cerere” pentru injecțiile COVID, în care oferta este mai mare decât cererea. Acest lucru i-a determinat să sugereze „crearea și implementarea unor astfel de soluții pentru a informa, convinge și determina anumite segmente de clienți să acționeze, și credem că acest tip de abordare ar putea stimula, de asemenea, eforturile de comunicare privind vaccinul COVID-19”.
Cercetătorii doresc să folosească psihologia pentru a promova vaccinurile, observând modul în care clienții iau decizii în cadrul unui proces de gândire, simțire și acțiune. Întregul proces este replicat atunci când o persoană trebuie să decidă să facă o injecție COVID-19, au declarat autorii.
În timp ce accentul a fost pus pe promovarea celei de-a treia părți a acestui proces – „punerea în practică”, sau evenimentul propriu-zis de vaccinare – grupul a deplâns faptul că mai este nevoie de multă muncă pentru a-i convinge pe cei descriși ca fiind „populațiile care amână, ezită și resping vaccinul”.
Pentru a convinge acest sector al populației, „trebuie să ne concentrăm asupra etapelor ‘de gândire’ și ‘de simțire’ din procesul de luare a deciziei”, au declarat experții în marketing.
Trei recomandări „pentru eradicarea ezitării față de vaccinuri”
Cunoaștere și dezinformare
Fie prin prozelitism
Deshpandé, Mintz și Currim au făcut apel la o campanie împotriva „dezinformării” cu privire la vaccinuri, explicând cum trebuie abordat modul în care oamenii gândesc despre vaccin. Observând că mulți dintre cei care ezită în legătură cu injecția cred că aceasta este „pripită, cu efecte secundare subestimate”, grupul a sugerat o politică de confruntare directă a acestor persoane.
„Acest lucru poate fi remediat de liderii locali prin contactarea proactivă și educarea scepticilor prin intermediul mijloacelor de comunicare, cum ar fi apelurile telefonice, corespondența directă, televiziunea, panourile publicitare și canalele digitale.”
Ei nu s-au gândit, însă, cum îi vor „confrunta” pe cei care au în familie o persoană tarată pe viață sau chiar decedată în urma reacțiilor adverse la serurile experimentale Covid.