Utilizatorii au descris „Second Life”, o lume virtuală lansată în 2003, ca fiind mai atractivă decât viața reală. Ce vor crede ei despre metaversul în care posibilitățile sunt mult mai mari?
Andreas Kaplan, rector la Facultatea de Business ESCP din Berlin, explică într-un editorial publicat de The Conversation France:
„Când în urmă cu mai bine de 10 ani, în 2010, am identificat împreună cu Michael Haenlein, profesor de marketing la Facultatea de Business ESCP, lumile virtuale ca fiind rețelele sociale, raționamentul nostru a fost adesea pus la îndoială.
Însă pentru noi legătura a fost mai mult decât evidentă, deoarece, la acea vreme, am făcut numeroase cercetări asupra acestor lumi virtuale, în special asupra Second Life. Recent, logica noastră s-a confirmat când Facebook, gigantul rețelelor de socializare, și-a anunțat intrarea în lumea metaversurilor, adică a lumilor virtuale.
Precedentul Second Life
Cercetările noastre asupra Second Life, o lume socială virtuală tridimensională lansată în 2003, a arătat că mulți dintre utilizatorii săi, reprezentați sub forma unor avataruri personalizate sau, cu alte cuvinte, reprezentări grafice ale caracterului sau personalității unui utilizator, au privit această lume virtuală nu doar un simplu joc, ci ca o extensie a vieții lor reale.
În Second Life, utilizatorii interacționează cu alte persoane în timp real, se întâlnesc și vorbesc între ei, devin prieteni și își construiesc relații, chiar vând și cumpără bunuri virtuale folosind moneda virtuală a Second Life, dolarul Linden, care poate fi obținut fie prin schimbarea de dolari americani sau muncind și câștigând un salariu (virtual).
O posibilitate de a câștiga o a doua viață este să creați produse virtuale vânzându-le în propriul magazin (tot virtual).