Mark Zuckerberg își imaginează un viitor în care ochelari smart dezvoltați de Facebook „devin la fel de utili în viața cotidiană precum telefoanele smart”, relatează Business Insider.
Pentru a face visul CEO-ului Facebook să devină realitate, compania va trebui să dezvolte întâi un software AI puternic care să poată „citi” și răspunde la lumea din jurul celui care poartă ochelarii.
Singurul mod în care un AI poate fi antrenat să vadă și audă lumea în același mod ca oamenii este să experimenteze mediul înconjurător la fel ca noi: dintr-o perspectivă la persoana întâi.
„[Tehnologiile] AI din următoarea generație vor trebui să învețe din înregistrări video care arată lumea din centrul acțiunii”, explică o postare recentă de pe blogul oficial al Facebook.
Proiectul „Ego4D” al Facebook
Soluția Facebook pentru această problemă este un nou proiect numit „Ego4D” care își propună să „strângă date de la 13 universități și laboratoare din 9 țări, acestea colectând deja peste 2.200 de ore de înregistrări video la persoana întâi de la peste 700 de participanți care își văd de viața de zi cu zi”.
Facebook spune că aceste date vor fi disponibile la liber pentru comunitatea științifică însă obiectivul „Ego4D” este clar: să creeze un tip de AI care poate fi instalat pe mai multe dispozitive la care Facebook lucrează în prezent.
Compania lui Mark Zuckerberg a creat și o divizie proprie, numită Reality Labs, care face cercetări și dezvoltă tehnologii VR (realitate virtuală) și AR (realitate augmentată).
Facebook produce deja casca VR extrem de populară Oculus Quest 2 și are planuri de a face tranziția dinspre tehnologiile VR la cele AR în anii următori.
Mark Zuckerberg a anunțat deja că Facebook va deveni un „metavers” în care dorește să îi atragă pe toți utilizatorii săi.