Deputatul AUR, Titus Păunescu, se adresează ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, în vederea clarificării situației învățământul online în județul Ialomița și cum se desfășoară procesul educațional în școlile din circumscripția pe care o reprezintă membrul Alianței pentru Unirea Românilor. Totodată, deputatul AUR precizează faptul că ultimii 2 ani au împins învățământul românesc aproape de colaps, enumerând problemele majore care au apărut de-a lungul acestei perioade.
”Pentru că și acest an școlar se prefigurează a fi un eșec, i-am adresat o nouă întrebare ministrului învățământului, Sorin Câmpeanu, prin care am cerut precizări clare în legătură cu numărul școlilor din județul Ialomița care au o conexiune stabilă la internet, precum și în legătură cu numărul de elevi care au primit tablete, defalcat, pe fiecare unitate administrativă căci, sunt convins, că ministerul, prin inspectorate, deține aceste date”, a întrebat Păunescu.
În ultimii 2 ani, perioadă în care învățământul s-a desfășurat online, peste 2 milioane de elevi nu au avut acces la actul educațional.
”Orele on-line au fost aproape o bătaie de joc, celebrele tablete destinate copiilor cu o situație materială precară au ajuns la destinatari mult mai târziu și s-a dovedit că n-au reprezentat decât niște biznisuri de partid, configurația lor neputând face față la nici măcar trei ore de curs consecutive, examenele naționale, și ele, au fost doar ca să fie bifate în calendar. Iar dacă în primul an pandemic, da, pot fi de acord că autoritățile au fost luate pe nepregătite – veșnica noastră scuză – acum, nu mai au niciun motiv să nu rezolve rapid problemele sistemice! Iar dacă nu vor, atunci, să plece! Să-și dea demisiile cu toții, de la ministru la inspectori și să lase oamenii capabili să pună pe o traiectorie clară, predictibilă, întreg sistemul! Altfel, distrugându-ne copii, ne distrugem viitorul!”, a punctat deputatul AUR, Titus Păunescu.
Anul școlar 2021-2022 a debutat sub semnul nefast al pandemiei, iar lecția de a nul trecut a desfășurării orelor în mediul online reprezintă un eșec în ceea ce privește eficacitatea desfășurării cursurilor.