Companiile de furnizare Enel au încurajat consumatorii casnici să accepte oferte din piaţa concurenţială încă din 2017, astfel încât, în prezent, peste două milioane de clienţi sunt deja pe piaţa liberă, beneficiind de un preţ fix la energia electrică pentru 12/24 de luni, potrivit unui comunicat, scrie Agerpres.
Astfel, pentru majoritatea dintre aceştia, Enel Energie Muntenia şi Enel Energie nu vor aplica nicio creştere de preţ la 1 ianuarie 2021.
„Dintre toţi furnizorii prezenţi pe piaţa de energie din România, companiile Enel din România au cei mai mulţi clienţi care au ales deja piaţa concurenţială”, se menţionează în comunicat.
În prezent, dintre cei 6 milioane de consumatori de energie electrică din România rămaşi cu tarif reglementat, doar 13% sunt clienţi Enel (800.000). În Banat şi Dobrogea, aproape 75% din totalul clienţilor Enel Energie se bucură deja de preţuri concurenţiale. În Bucureşti, Ilfov şi Giurgiu, procentul clienţilor Enel Energie Muntenia aflaţi deja în piaţa liberă depăşeşte 66%.
„În contextul schimbărilor de pe piaţa energiei, din 2017, companiile de furnizare Enel au venit în sprijinul consumatorilor casnici cu o gamă variată de oferte şi produse dedicate nevoilor locuinţelor acestora. Prin intermediul ofertelor, clienţii au garanţia serviciilor unui furnizor de energie electrică prezent în toată ţara şi a unor preţuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă; factura este detaliată, cu evidenţierea tuturor componentelor, fiind mult mai uşor de înţeles; pot gestiona totul online, oriunde s-ar afla, de la primirea facturii prin email sau SMS, până la plata acesteia; pot transmite indexul gratuit, ceea ce înseamnă că au mereu siguranţa că plătesc exact cât consumă”, se mai spune în comunicat.
Potrivit sursei citate, un rol important în procesul de trecere a clienţilor din piaţa reglementată în cea concurenţială l-a avut digitalizarea,