Internetul și căutările pe Google în 2020 au fost dominate de pandemie și de subiectele legate de această situație fără precedent în era contemporană. Mai ales în prima jumătate a anului, oamenii au fost preocupați să afle răspunsuri la probleme cu care s-au confruntat, poate, pentru prima dată.
Căutările pe Google în 2020 au vizat subiectul crizei medicale, dar acest eveniment a generat și interese secundare, cum ar fi căutări pentru locuri de muncă, explicații despre șomajul tehnic și despre vaccinul anti-COVID-19. Și unele evenimente externe au stârnit însă interesul românilor, iar în ultima parte a anului și-a făcut loc și politica, odată cu cele două rânduri de alegeri – locale, la sfârșitul lunii septembrie, și parlamentare, la 6 decembrie. Sportul a fost mai puțin prezent, dar Simona Halep continuă să îi intereseze pe mulți români.
Agenția five elements digital a făcut radiografia anului 2020 prin intermediul căutărilor care au dominat interesele românilor pe internet. De la filme și jocuri până la tutoriale practice gen „how to…” („cum să…”) și rețete, n-a lipsit nimic. Totodată, în contextul evenimentelor din 2020, platformele de videoconferință precum ZOOM au cunoscut o reală explozie în rândul utilizatorilor. Creșterea comerțului online s-a văzut și în creșterea interesului pentru servicii de livrare sau de comandă online.
Căutări pe Google pentru platforme digitale în 2020 Foto: five elements digital
Cea mai frecventă căutare pe Google. Ce au vrut să știe oamenii din toată lumea
La nivel global, sunt 23 de căutări care s-au remarcat în motorul de căutare Google în acest an. Iată-le:
De ce nu pot să dorm
De ce e important să mă spăl pe mâini
Covid / Coronavirus
De ce e Marte roșie
De ce e Luna roz
Parasite –