Pandemia de Covid-19 a adus o schimbare de comportament în rândul clienților supermarket-urilor, care acum sunt mai atenți, mai exigenți cu timpul lor și doresc transparență în relația cu retailer-ul, a declarat Călin Costinaș, Deputy CEO, al Profi Rom Food.
”Cumpărătorul român, dar și cumpărătorul în general, a devenit mult mai atent. Mai atent înseamnă că trebuie să fie mai informat, vrea ca relația cu el să fie foarte transparentă. Nu mai cumpără slogan și cumpără informații concrete și atunci înseamnă că orice brand care se respectă indiferent că este vorba de un produs sau o rețea de magazine trebuie să asigure această transparență. Spre acest lucru ne focusăm și noi ca să asigurăm transparența deciziilor, informațiile legate de produs să fie cât mai precise”, a declarat Călin Costinaș, în cadrul evenimentului Microsoft Envision Romania.
Potrivit acestuia, clientul a devenit mai exigent cu timpul lui și mai doritor ca o parte din lucruri să se întâmple acasă. Astfel, s-a conturat o tendință în care clienții încep să împartă cumpărăturile între cumpărături planificate care pot să fie făcute și online și cele din magazine.
”Emigrăm de la ideea de shopping normal la livrare instant. Se introduce un alt termen cu care trebuie să ne obișnuim pentru că clienții își doresc ca comanda să le fie livrată în 20 de minute. Sunt niște schimbări de comportament pe care le anticipam înainte de Covid, dar pe care pandemia le-a făcut să scurteze timpul. Probabil că lucrurile care s-ar fi întâmplat în 5-10 ani se întâmplă într-un an sau doi”, a explicat Deputy CEO-ul.
Pentru a se adapta la noile cerințe ale cumpărătorilor, Profi a dezvoltat soluții de mobile care sunt acum în faza de lansare.
”Tot ceea ce a fost soluții de plată au venit cumva din cererea clienților și au venit în întâmpinarea direcției pe care o o doream și noi adică mai puțin cash și mai multe plățile contactless și mult mai multă informație despre Profi pentru că discutam de transparență și de încredere”,