Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia împotriva câştigătorului desemnat iniţial de CNAIR pentru construirea ultimei secțiuni a Autostrăzii Sibiu-Pitești, Cornetu-Tigveni, așa că pot începe procedurile pentru semnarea contractului, a anunțat joi ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Pot începe procedurile pentru semnarea ultimei secţiuni a Autostrăzii Sibiu-Piteşti! CNSC a respins contestaţia împotriva câştigătorului desemnat iniţial de CNAIR pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 (Cornetu-Tigveni) a acestei autostrăzi pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 (Cornetu-Tigveni) a acestei autostrăzi”, a scris, pe Facebook, Grindeanu.
Potrivit contractului în valoare de 5,32 miliarde de lei (fără TVA), finanţat din fonduri europene nerambursabile, pe traseul secţiunii Cornetu-Tigveni vor fi construite: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente în lungime de 1,7 km/ galerie, 2 noduri rutiere (Cornetu şi Văleni) şi un ecoduct în zona localităţii Călineşti, a reamintit ministrul.
Este cel mai mare contract de infrastructură din România și a ajuns pe mâna unui constructor italian, care lucrează deja la tronsonul dinspre Pitești al aceleași autostrăzi. Asocierea româno-italiană trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare şi 45 de luni execuţie), adică undeva în 2027. Însă sunt riscuri mari, pentru că studiul de fezabilitate este vechi, din 2008, iar situația din teren poate fi diferită.
Autostrada Sibiu-Piteşti va avea în total o lungime de peste 122 de km şi va asigura o legătură rutieră modernă cu reţeaua europeană de autostrăzi, pe Coridorul 4 Paneuropean.
Cei 30 de kilometri dintre Pitești și Curtea de Argeș trebuie să fie gata în 2025. Cel mai avansat lot este cel dintre Sibiu și Boița, unde lucrează un drumar din Austria. Constructorul austriac a început lucrările în martie și la cei circa 10 kilometri dintre Tigveni și Curtea de Argeș,