ANPC a amendat Raiffesen Bank cu 100.000 de lei. 14.000 de români afectați financiar de practici incorecte ale băncii

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a luat atitudine față de modul în care Raiffeisen Bank a înțeles să aplice o sentință definitivă a instanței, conform căreia aproximativ 14.000 de clienți ai băncii, beneficiari de credite, au fost afectați financiar de o practică incorectă a acesteia.

Amenda de 100.000 de lei a fost aplicată după ce Raiffeisen Bank nu a respectat o decizie definitivă a justiţiei, care în februarie 2020 a decis că Raiffeisen a comis o practică comercială incorectă atunci când a mărit unilateral dobânzile clienţilor care solicitau restructurarea creditelor. Urmare acestei practici, aproximativ 14.000 de clienţi beneficiari de credite au fost afectaţi.

Potrivit ANPC, prin Ordinul 280/09.07.2014, al președintelui ANPC – menținut de instanță prin sentință definitivă – a fost dispusă încetarea practicii comerciale incorecte ce constă în decizia unilaterală de a mări, la momentul restructurării creditelor, marjele din componenţa dobânzii, prin introducerea în marjele de dobândă a comisionului de administrare la care banca a renunţat expres prin actele adiţionale semnate cu clienţii.

“Această practică a fost constatată definitiv de instanțele de judecată ca fiind o practică contrară diligenţelor profesionale, operatorul economic a profitat de dificultățile financiare ale consumatorilor, care nu aveau posibilitatea de plată a ratelor creditului, cu ocazia restructurării, după o perioadă scurtă în care ratele au avut o valoare redusă, a mărit nejustitificat dobânzile percepute, determinând consumatorii să încheie actele adiționale și prin crearea aparenței unui beneficiu constând în renunțarea Raiffeisen Bank la încasarea comisionullui de administrare, în realitate costul creditului nefiind diminuat din moment ce reducerea determinate de renunțarea la comisionul de administrare a fost depășită de majorarea produsă de modificarea dobânzii”, se arată în comunicat.

Astfel,” în urma monitorizării procesului de remediere a efectelor negative din punct de vedere financiar, pentru consumatori,

 » sursa: ziuadevest.ro