Inaugurarea podului suspendat peste Dunăre, ce ar trebui să aibă loc la sfârșitului acestui an, s-ar putea să fie amânată. Reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri (CNAIR) au anunțat că stadiul lucrărilor e abia la 80% – firma italiană responsabilă de finalizarea lucrărilor riscă sancțiuni, dacă nu va respecta termenele prevăzute în contract. Însă, aceasta nu este singura problemă: senatorul AUR Andrei Hangan susține că lucrările la drumurile de acces trebuie de asemenea să fie finalizate pentru ca podul să fie dat în folosință cetățenilor.
Situația în cauză este cât se poate de incertă. Potrivit informațiilor apărute în presă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, speră ca termenul de finalizare a podului de la Brăila să fie respectat, așa cum s-a angajat constructorul. Cu toate acestea, ministrul și-a exprimat și rezervele față de acest aspect: el a precizat că, în timpul vizitelor pe şantier constructorul afirmă de fiecare dată că obiectivul va fi finalizat până la sfârşitul anului, dar apoi trimite înştiinţări că acesta va fi gata peste trei ani.
La rândul său, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat la Digi24 că „dacă nu se întâmplă o minune” până la finalul anului, șansele ca podul să fie deschis circulației sunt foarte mici.
În acest context, senatorul AUR Andrei Hangan a înaintat o solicitare către Ministerul Transporturilor prin care cere detalii despre finalizarea podului de la Brăila. Astfel, Hangan solicită, prin intermediul unei întrebări parlamentare, răspunsuri la următoarele întrebări:
- Care este rezoluția dumneavoastră cu privire la finalizarea podului de la Brăila în termenul stabilit, la sfârșitul anului 2022?
- Cum asigurați și cum contribuiți la finalizarea podului suspendat de la Brăila?
- În ce stadiul sunt drumurile de acces aferente podului suspendat de la Brăila când vor fi gata?