Problema podului de la Fălciu, construirea ori reabilitarea podurilor la frontiera dintre România și Republica Moldova, programe de modernizare a căilor de acces către punctele vamale, măsuri ce vizează dezvoltarea infrastructurii pentru Autostrada Moldovei A7, stadiul de lucru al Studiului de Fezabilitate pentru Drumul Expres Tișița-Albița – sunt doar câteva subiecte-problemă pe care senatorul AUR le-a pus pe masa Ministerului Transporturilor pentru a fi rezolvate. Adresa, în care se cerea prezentarea unui raport pentru fiecare subiect, a fost trimisă de către senatorul AUR încă în timpul mandatului ministrului Cătălin Drulă. În răspuns, scurt și la obiect, Ministerul Transportului și Infrastructurii susține că la ora actuală are în vedere doar 3 obiective, care sunt în stadiul de licitație publică, iar celelalte, prezentate de senatorul Busuioc, sunt în așteptare.
„În prezent, între Fălciu (RO) și Cantemir (MD) nu există un pod CFR. Nu există documentații tehnice elaborate pentru acest obiectiv și nu este cuprins în niciun program de finanțare, nefiind o prioritate aflată în Master Planul General de Transport. La frontiera cu Republica Moldova, CNAIR SA are în curs de evaluare ofertele pentru licitația publică Servicii de proiectare pentru următoarele obiective: consolidare pod peste Prut, Albița-Leușeni, județul Vaslui; consolidare pod peste Prut Sculeni-Sculeni, județul Iași și pod peste râul Prut, Oancea-Cahul, județul Galați. Totodată, proiectul „Pod peste Prut la Ungheni” este inclus în Strategia de Implementare a Master Planului General de Transport, având ca sursă de finanțare Fondul de Coeziune și Bugetul de Stat în perioada de programare 2014-2020. În ceea ce privește durata de execuție a obiectivului Drum Expres Tișița-Albița vă aducem la cunoștință că acesta va fi demarată ulterior finalizării Studiului de Fezabilitate și aprobării indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern„, se arată în răspunsul Ministerului Transporturilor.
Pentru consolidarea podului peste Prut, Galați-Giurgiulești, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii susține că în 2019 a fost semnat contractul, iar după 4 ani se așteaptă reconfirmarea avizului de gospădărire a apelor, după care se va depune documentația pentru obținerea autorizației de construire. Din momentul obținerii autorizației de construire, Antreprenorul are termen 9 luni pentru execuția lucrărilor la pod.