Alexandru Rafila / sursa: facebook
Cele 3 scenarii ar trebui să se aplice pentru fiecare școală în parte- este de părere președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila. El a explicat la televiziunea Digi24 că școlile ar fi trebuit să exerseze noile proceduri și să nu înceapă experimentarea după ce intră copiii la ore.
Întrebat dacă revenirea copiilor la școală se poate face în deplină siguranță, reprezentantul României la OMS, Alexandru Rafila, a declarat, la Digi24: „Sută la sută nu e complicat, e nerealist. Nu există o astfel de situație ideală”.
„Răspunsul nu poate să fie unitar, pentru că modul în care au reușit diversele unități școlare să se pregătească este foarte diferit. Dumneavoastră ați început cu o relatare despre lipsa grupurilor sanitare în foarte multe școli. Problema nu e numai că se duc la grupuri sanitare care sunt în afara școlii, problema e cum se duc, dacă sunt suficiente, dacă persoanele care îngrijesc și curăță școlile sunt antrenate să facă acest lucru și cred că acea idee care a fost luată în derâdere de către unii, de pilotare, adică de exersare a procedurilor înainte de începerea școlilor, cred că era foarte potrivită și să nu începem să experimentăm după ce intră copiii în școli”, a precizat Rafila.
El a explicat că aplicarea nediscriminatorie a celor trei scenarii, fără a ține cont de specificul fiecărei școli, “nu e cea mai fericită”.
„Trebuie să fim flexibili. Chestiunea asta cu împărțirea în zone galbene și verzi, sau roșii trebuie să fie adaptabilă fiecărei școli. Nu contează numai numărul de cazuri care se înregistrează într-o anumită localitate, incidența aceea acumulată din ultimele două săptămâni, contează școala cum este din punct de vedere al spațiilor, al condițiilor igienico-sanitare, al numărului de elevi din fiecare clasă.