Senatorul AUR Adrian Costea a primit răspuns din partea ministrului Transportului și Infrastructurii Sorin Grindeanu cu privire la relansarea traficului feroviar în regiunea de Sud-Est a României. Mai exact, Costea a cerut soluționarea problemei legate de traficul de călători de la Slobozia la Ciulnița, nod feroviar, realizat cu automotoare vechi, care întâmpină deseori probleme tehnice, dar și soluționarea problemei existente la stația CFR Slobozia, care nu mai poate oferi călătorilor legături cu alte două noduri feroviare – Fetești și Țăndărei. În răspuns, Grindeanu susține că decizia de a opera și pune în circulație trenuri nu ține de competențele Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, iar circulația pe traseul Slobozia Veche-Țăndărei se va relua în 2022, fiind prevăzute a circula zilnic 2 perechi de trenuri.
„Pe secția de circulație Slobozia Veche-Ciulnița și retur, care are legătură cu municipiul Fetești, pe magistrala 800 București-Constanța circulă în prezent 5 perechi de trenuri de călători. În ceea ce privește lipsa trenurilor de călători către Slobozia și cele două noduri feroviare, Țăndărei și Fetești, menționăm faptul că CFR SA oferă capacitate de circulație disponibilă pe secția Slobozia Veche-Țăndărei-Fetești, însă decizia de a opera și a pune în circulație trenuri aparține în totalitate Operatorilor de Transport Feroviar. Începând cu planul de mers 2013-2014 SNTFC CFR Călători SA a renunțat la solicitarea de trasee a trenurilor pe relația Slobozia Veche-Țăndărei. Precizăm că secția neinteroperabilă Slobozia Veche-Țăndărei se găsește în pachetul de servicii de rezervă al CNCF CFR SA pentru anul 2022, fiind prevăzute a circula zilnic 2 perechi de trenuri”, se arată în răspunsul oferit de ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu.
Obiectivele de investiții pentru transportul feroviar din Regiunea Sud-Est a României, pentru perioada 2021-2030, transmise de ministrul Sorin Grindeanu senatorului AUR Adrian Costea:
Stația CFR Slobozia a fost renovată în 2015, însă în ciuda proiectului amplu de modernizare, gara și-a pierdut importanța pe care o avea în trecut. Stația deservește o reședință de județ cu o populație de peste 50.000 de locuitori. Totodată, un tren care asigură transportul către Fetești, al doilea municipiu ca mărime din județ, ar fi în avantajul locuitorilor din Ialomița, iar lipsa nodul feroviar de la Țăndărei privează călătorii de legătura cu regiunea Moldovei.