Deputata Gianina Șerban a adresat Ministerului Educației o solicitare privind acordarea burselor sociale pentru elevii din familiile monoparentale în anul școlar 2024-2025, în care a arătat că există riscul unei abordări discriminatorii în metodologia actuală. În anul școlar precedent, multe familii monoparentale au beneficiat de acest sprijin financiar esențial, indiferent de venitul pe membru de familie. Însă, conform metodologiei-cadru aprobate prin ordinul nr. 677/15.07.2024, doar elevii din familii monoparentale cu un venit mediu net lunar sub salariul minim vor putea beneficia de această bursă. Deputata consideră că această modificare pune în dificultate familiile care depășesc pragul stabilit cu sume minore, ceea ce afectează echitatea socială.
Până în prezent, Ministerul Educației nu a oferit niciun răspuns oficial la întrebările și preocupările deputatei, deși subiectul afectează un număr semnificativ de copii vulnerabili. Gianina Șerban a subliniat că excluderea unor familii monoparentale pe criterii economice stricte, în timp ce elevii cu părinți decedați beneficiază de sprijin fără evaluarea veniturilor, creează o situație discriminatorie. Aceasta a solicitat ministerului în cauză să revizuiască situația astfel încât și acești copii să beneficieze de sprijin. „Consider că trebuie să se identifice o modalitate de calcul ancorată în realitate și fără acțiuni discriminatorii față de copiii aflați în aceeași cauză – lipsa unui părinte”, a subliniat deputata.
Precizăm că, printr-o întrebare parlamentară înaintată acum mai bine de trei luni, Gianina Șerban a cerut Ministerului Educației să transmită răspuns la următoarele întrebări:
- Care este motivul pentru modificarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor sociale pentru anul școlar 2024-2025?
- Care sunt factorii cu privire la neconcordanţele existente între cele două Metodologii de acordare a burselor?
- Există posibilitatea să reveniți cu modificări privind Metodologia-cadru de acordare a burselor sociale pentru anul școlar următor?