CFR Marfă a anunțat luna trecută că 7.153 de vagoane și 508 locomotive au fost scoase la vânzare. Compania speră ca în acest mod să stingă ajutorul de stat de la privatizarea ratată de acum zece ani – astfel banii obținuți urmează să intre în conturile Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).
Potrivit informațiilor, procedura s-a încheiat, iar părțile implicate sunt mulțumite de rezultat. Cu toate acestea, au apărut foarte puține amănunte în presă despre această licitație. În acest context, deputatul AUR Antonio Andrușceac s-a adresat premierului Marcel Ciolacu și ministrului Sorin Grindeanu pentru a obține informații despre întregul proces.
La solicitarea Club Feroviar, Daniel Apostolache, directorul general al CFR Marfă, a precizat că vagoanele și locomotivele scoase la vânzare nu mai sunt folosite de ani buni, însă generează costuri suplimentare, cum ar fi amortismente sau tarife de staționare, de ocupare a liniilor, percepute de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Potrivit sursei citate, Daniel Apostolache a mai spus că în ultimul an au fost valorificate în acest fel aproximativ 1.000 de vagoane și că toți banii obținuți au mers direct în conturile ANAF, pentru diminuarea cuantumului datoriei în contul ajutorului de stat ce trebuie returnat. La fel se va întâmpla și cu banii ce vor fi eventual obținuți în urma licitației organizate fix peste o săptămână, vinerea viitoare.
Având în vedere lipsa de transparență, deputatul AUR Antonio Andrușceac a solicitat răspuns la următoarele întrebări:
- Ce criterii de vânzare au fost avute în vedere?
- La ce prețuri de pornire au fost scoase la licitație aceste vagoane și locomotive?
- Ce conține caietul de sarcini?
- Care este procedura de licitație?
- Care este termenul de contestație prevăzut conform legii?