Trenul cu bani din PNRR s-ar putea să nu oprească la metroul din București. Un raport al Ministerului Transporturilor, obținut de Digi24, spune clar că este aproape imposibil ca Metrorex să poată respecta termenele, care vin la pachet cu cele 300 de milioane de euro din Programul Național de Redresare și Reziliență. Pentru bucureșteni asta însemnă prelungirea coșmarului din trafic. Același raport arată conducerea Metrorex ca fiind vinovată și pentru factura mare la energie electrică, deoarece nu a fost în stare să încheie un contract pe termen lung.
Despre linia de metrou, care ar trebui să unească Gara de Nord de Gara Progresul, se vorbește de un deceniu. Cu 300 de milioane de euro din Planul Național de Redresare și Reziliență, autoritățile de la București își făcuseră planul să construiască șase stații și circa 5 kilometri de tunel, adică să lege cea mai mare gară a României de Filaret.
Într-un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor scrie, însă, negru pe alb, că va fi practic imposibil ca Metrorex să respecte țintele din PNRR de care depinde finanțarea. Asta, în condițiile în care mai trebuie obținute avize, acordul de mediu și aprobată investiția de Guvern. Asta ar duce lansarea licitației abia în februarie anul viitor, zice documentul citat. Prin PNRR, autoritățile și-au asumat terminarea lucrărilor de structură până în august 2026. Documentul citat vorbește chiar despre necesitatea reactualizării studiului de fezabilitate.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Singurul care îmi ridică semne de întrebare este acesta, cel legat de M4. Sunt convins că toate aceste lucruri erau cunoscute și în momentul în care acest proiect a fost prins în PNRR și de cine a fost prins și de toate termenele necesare pentru a-l implementa. Faptul că au trecut acest M4 în PNRR e un semn de întrebare.