Vrând-nevrând, orădenii care vor avea treabă la Pașapoarte sau Permise vor trebui să își lase mașinile în parcările supra și subterane din Oradea sau chiar acasă.
Primarul Florin Birta a anunțat joi că își dorește ca cele 150 de locuri de parcare de pe strada Dunării să dispară, iar artera să devină în mare parte pietonală.
Mai bine deloc
Într-o conferință de presă susținută joi, Birta a declarat că strategia de a elibera parcările de pe carosabilul din centrul orașului prin suprataxarea lor a eșuat, așa cum de altfel și BIHOREANUL a scris în această săptămână.
„Cu toate că acest tarif a crescut la 8 lei ora și locurile de parcare din parcările supraterane sau subterane sunt 3 lei pe oră, oamenii preferă să parcheze pe aceste parcări de pe carosabil”, a declarat Birta, exemplificând cu garajul suprateran de pe strada Brașovului, care are 395 de locuri, dintre care cel puțin 150 sunt libere tot timpul.
În acest context, primarul a spus că preferă ca parcările de pe șosele să dispară. „Am ajuns la concluzia că, indiferent cât de mult ai scumpi parcările de pe carosabil, oamenii vor parca aici… De aceea transformăm strada Dunării într-o oarecare măsură pietonală, cu spații verzi, foarte multe flori, lăsând doar două benzi de circulație și o pistă de biciclete dus-întors”, a spus edilul.
Potrivit proiectului prezentat de Birta, pe strada Dunării vor rămâne doar 10 locuri de parcare pentru taxiuri în capătul dinspre Republicii, 5 locuri de parcare în fața Casei de Pensii Bihor și alte 11 mai jos, înspre strada Mihai Eminescu, pentru proprietarii de case din zonă. În schimb, toate celelalte parcări, aflate acum între cele două drumuri cu sens unic, vor dispărea.
Uniformizare a zonei centrale
Imaginile prezentate de Birta arată că în fața instituțiilor publice (Direcția de Permise,