Noi abuzuri dezvăluite BIHOREANULUI de foști angajați ai Kaufland: „Ne hămăleau permanent”. Reacția dură a companiei

Săptămâna trecută, BIHOREANUL descria discrepanţa între carierele de succes promise de Kaufland şi realitatea pe care o descoperă unii angajaţi la magazinul din cartierul orădean Ioşia. Articolul a atras o ripostă dură a companiei, dar şi numeroase reacţii ale altor orădence care au lucrat ori încă muncesc în magazine ale companiei, potrivit cărora abuzurile asupra personalului nu ar fi nicidecum izolate, ci dimpotrivă, o practică.

BIHOREANUL vă prezintă poziţia firmei, care susţine că reclamaţiile sunt „exagerate” și amenință redacția cu un proces, dar şi plângerile altor foste şi actuale salariate despre cum au fost exploatate şi ele.

Vinovată fără vină

Protagonista articolului „Sclavie la Kaufland„, Lavinia Iriza, lucra pe 4 mai la Grill-ul cu mititei şi grătare din Kaufland Ioşia. În acea după-amiază, uşa din sticlă a cuptorului de rotisat pui i-a explodat în faţă, dar pentru că nu era cine s-o înlocuiască evenimentul n-a fost raportat Inspectoratului Teritorial de Muncă şi n-a fost chemată o ambulanţă pentru a i se acorda îngrijiri. „Nu mi-au dat nici măcar un calmant”, mărturisea femeia, obligată, după ce şi-a scos cioburile de pe faţă şi mâini, să lucreze până după ora 23.30, ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

A doua zi s-a dus la Urgenţe, fiindcă mâna stângă i se umflase şi o durea. Încă de atunci, una dintre şefele de tură a pus-o să se gândească la demisie. După trei săptămâni, la revenirea din concediul medical, a fost chemată la director şi i s-a cerut din nou să plece. „Mi-a spus că aşteaptă demisia pe birou”. Motivul îl putea doar ghici: UPU anunţase ITM Bihor că a avut un „caz” cu accident de muncă. În ciuda presiunilor, Iriza a refuzat să plece, iar până pe 6 iunie,

 » sursa: ebihoreanul.ro