ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!
Nu înțelegem de ce inspectorii ANI și ofițerii DNA și DIICOT refuză să se ocupe de șpăgile de milioane de euro pe care le primesc medicii din România, mai pe față sau mai pe dos?
Deghizate în sponsorizări, șpăgile mascate erau publicate până recent pe site-ul Agenției Naționale a Medicamentelor în mod fragmentar, ba chiar selectiv, încălcându-se și în această privință legea. Dar chiar în timpul în care făceam documentarea pentru acest articol introducând pentru căutare în ultimii ani marele nume-cheie GHEORGHIȚĂ, toate sponsorizările de pe site-ul ANM au dispărut brusc, sub ochii redactorilor ActiveNews.
Contactând Biroul de Presă al Agenției ni s-a răspuns că „ANMDMR se află într-un proces de îmbunătățire a infrastructurii informatice”. Ciudat, îmbunătățirea privește doar sponsorizările – i.e. șpăgile mascate – ale eroilor. Restul site-ului merge brici (așa e expresia). Revenind cu solicitarea de a ni se transmite din baza de date sponsorizările de care a beneficiat col. dr. Gheorghiță Valeriu, președintele CNCAV, de-a lungul carierei sale fulminante, am primit drept răspuns doar tăcere.
Noroc că, prevăzători, capturasem deja o serie din tabelele cu sponsorizările bravului erou, după cum puteți vedea mai jos. Dar nu toate. Ochiometric, putem aproxima că sumele oficiale primite de dl. colonel dr. de-a lungul anilor de la companii străine se ridicau la câteva sute de mii de lei. Și nu de ieri de azi, ci din 2016 (cel puțin).
Sumele încasate de col. dr. Gheorghiță de la Big Pharma se ridică de la câteva sute de euro per ședință la câteva mii. De exemplu, ca sume mai mari, în 2016, Gheorghiță decontează de la Gilead 7776,42 lei și de la Johnson&Johnson 6966,70 lei ca „sponsorizare mijloace financiare”. Și de la alte firme, alte mii, pentru „alte cheltuieli”. Măcar să fi fost precizate serviciile prestate, ca să știm și noi care este meniul complet.
Între filantroapele lui Gheorghiță, ați ghicit probabil, firmele de ajutorare benevolă și dezinteresată a persoanelor în nevoi financiare cu trese pe umăr sau/și halate albe, Pfizer și Johnson&Johnson, cu totul întâmplător producătoare de seruri experimentale ARNm de „terapie celulară și genetică” (directorul Bayer dixit) comercializate în România cu recomandarea călduroasă ca „sigure și eficiente” a beneficiarului sponsorizărilor generoase,