Efectul falimentului City Insurance: plafonarea de facto prețurile RCA pentru șoferii profesioniști

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule (BAAR) a primit primele cereri din partea unor clienți de asigurări care intră în categoria denumită de lege asigurați cu risc ridicat. Este o premieră în cei peste patru ani de când a fost introdusă această prevedere legală. Despre ce este vorba? Legea spune că, dacă un client primește de la trei firme de asigurare diferite oferte care să depășească cu mai mult de 36% tariful de referință aferent categoriei sale, atunci se poate adresa BAAR, care îl va repartiza către un asigurător la un preț cu 36% mai mare decât referința. Este, în fapt, o formă de plafonare a tarifelor prin care se evită creșterea foarte mare a prețurilor.

După ce ASF a ridicat licența City Insurance și a decis să formuleze cerere de faliment pe numele companiei de asigurări care domina piața RCA, creșterea prețurilor a devenit inevitabilă. Dacă în cazul șoferilor amatori, majorarea de tarife nu este, cel puțin pentru moment, una spectaculoasă, în ceea ce privește transportatorii, scumpirile sunt masive, după cum arată datele de vânzări consultate de Economica.net.

Sunt mai multe motive pentru care această zonă este mai afectată. În primul rând, City Insurance vindea la prețuri care, s-a văzut în final, nu îi permiteau să acopere daunele, dar îi permiteau să „măture” mare parte din camioane. Circa 70% din totalul camioanelor înregistrate în România (adică cel puțin 170-180.000) era asigurate la City Insurance. La acest nivel s-a ajuns în condițiile în care City a făcut, încă din 2018 un parteneriat cu mai multe organizații reprezentative ale transportatorilor prin care le vindea acestora RCA la un preț fix indiferent de categoria de bonus-malus (flat) și mult sub concurență. Inițial, City a vândut cu 4000 de lei, iar ulterior a crescut la 5.000 de lei și apoi 5.900 de lei.

 » sursa: ziuadevest.ro