Alianța pentru Unirea Românilor își propune să readucă pe agenda publică proiectul Prutului navigabil. Valoarea investițiilor ar putea ajunge la 2 miliarde de euro, a precizat deputatul AUR Cristian Ivănuță.
Despre această inițiativă s-a discutat la începutul lunii august, în cadrul unei reuniuni dintre reprezentanții filialei AUR Iași și copreședintele Claudiu Târziu. Cristian Ivănuță a explicat că acei 2 miliarde de euro acoperă inclusiv construcţia unor hidrocentrale, excluze, precum şi a unor porturi de la Stânca Costeşti (jud. Botoşani) până la vărsarea în Dunăre.
Prima încercare de a transforma Prutul într-un râu navigabil a avut loc în 1968, imediat după reorganizarea administrativ-teritorială care a condus, între altele, la formarea judeţului Vaslui, cum îl ştim astăzi. Atunci, s-au făcut o serie de cercetări cu privire la potenţialul navigabil al râului. Totul s-a oprit însă în 1973, când s-a produs o amplă alunecare de teren pe malul stâng al Prutului, după cum indică documentele vremii. Oricum, se ajunsese la concluzia că navele, chiar şi cele cu o capacitate de 1.000 de tone, ar putea să urce până aproape de acumularea de la Stânca-Costeşti, judeţul Botoşani.