Foarte multe vieți sunt curmate din cauza lipsei de atenție a autorităților. În contextul în care nu există nici un plan la nivel național care să includă realizarea unor pasaje supraterane, sistematizarea cu barieră a trecerilor la nivel cu calea ferată, ar trebui să constituie un demers prioritar pentru Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și CFR SA.
Tragediile care au avut loc de-a lungul timpului la trecerile la nivel cu calea ferată, care nu sunt sistematizate cu barieră, în care și-au pierdut viața multe persoane, evidențiază necesitatea sistematizării cu barieră a acestor treceri.
Prin urmare, este necesară alocarea de fonduri pentru sistematizarea cu barieră a tuturor trecerilor la nivel cu calea ferată, multe dintre ele având și o vizibilitate redusă, din cauza vegetației sau a unor construcții care îngreunează vederea conducătorilor auto, sporind astfel riscul producerii de accidente grave, soldate de cele mai multe ori cu moartea persoanelor implicate.
Având în vedere cele expuse mai sus, senatorul Dorinel Cosma ia adresat Ministrulului Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, următoarele întrebări:
1. Ce sume ați prevăzut, în acest an, pentru sistematizarea cu barieră a trecerilor la nivel cu calea ferată semnalizate în prezent doar prin ,,crucea Sfântului Andrei”?
2. Care este numărul trecerilor la nivel cu calea ferată nesemnalizate cu barieră și când preconizați că se va finaliza procesul de sistematizare cu barieră ale acestor treceri?
3. Care sunt sumele pe care le aveți în vedere, în scopul menționat, după prima rectificare bugetară?