În decurs de un an costurile cu transportul mărfurilor în containere maritime între Asia și Europa au crescut de circa patru ori şi au depășit, în premieră, 10.000 de dolari pe container, în contextul creșterii cererii și al deficitului de containere.
Potrivit indicelui Drewry World Container, tariful de transport pentru un container de 40 picioare (12 metri) pe ruta Shanghai-Rotterdam a crescut cu 3,1% doar în ultima săptămână, până la 10.174 dolari, cel mai ridicat nivel de la lansarea indicelui, în 2011, scrie Bloomberg, transmite mold-street.com, citat de stiripesurse.ro.
Într-un an costurile au crescut de patru ori
Indicele compozit, calculat de Drewry pentru 8 rute majore, inclusiv între Asia și SUA, a avansat în ultima săptămână cu 2%, de la 6.135 dolari la 6.257 dolari pe container, de asemenea cea mai mare valoare de până acum.
De exemplu o lună în urmă tariful de transport pentru un container pentru 8 rute majore era cu circa 25,5% mai mic, iar un an în urmă – de patru ori mai mic – 1.576 de dolari.
Este pentru prima dată când tariful pentru un container cu marfă venit în Europa din Asia depășește 10.000 de dolari.
În SUA și alte părți ale lumii, mulți expeditori de mărfuri au fost nevoiți să plătească mai mult de 10.000 de dolari pe container în acest an, acordurile cu transportatorii incluzând deseori suprataxe mari pentru a asigura livrarea la timp sau încărcarea garantată.
Cererea depăşeşte oferta
Tarifele pentru containerele maritime au crescut accelerat, în condițiile în care cererea depășește cu mult oferta de containere de 20 și 40 de picioare, în care sunt transportate cele mai multe mărfuri.
Pe fondul unui consum privat puternic și al activităților de reaprovizionare derulate de companii,