După ce și-au pierdut învățătoarea din cauza infectării cu SARS-CoV-2, elevii unei clase de a treia de la Liceul Teoretic Constantin Șerban din Aleșd, Bihor, refuză să se mai ducă la școală. Se pare că, atâta vreme cât învățătoarea lor a fost internată, aceasta a fost înlocuită de o învățătoare tânără, de care copiii s-au atașat.
Unitatea școlară a decis, apoi, după decesul învățătoarei primare a copiilor, să angajeze alt cadru didactic, altul decât cel care a suplinit până la acel moment. Părinții copiilor au trimis o petiție către conducerea unității, precizând că doresc menținerea învățătoarei suplinitor, pentru că o a treia învățătoare ar traumatiza și mai mult copiii.
Cei 17 semnatari ai petiției susțin că învățătoarea suplinitoare le-a demonstrat că este un cadru didactic care știe să formeze un colectiv, știe să-i ajute pe elevi să progreseze în ritm propriu, progres observat și apreciat de părinții copiilor. Ba chiar, mai adaugă ei, activitățile propuse au fost pe placul lor și în scurt timp s-a stabilit o bună relație elev – părinte – școală. Astfel, ei sunt siguri că păstrarea învățătoarei Marușca la clasa lor va avea beneficii pe termen lung.
Citește și: Elevii de peste 16 ani ar putea fi vaccinați cu prioritate în etapa a treia!
Inspectorul școlar general adjunct al ISJ Bihor, prof. Horea Abrudan, a declarat că în acest caz s-a respectat metodologia de ocupare a posturilor didactice în învățământul preuniversitar. Părinții nu contestă procedura pe care o urmează unitatea școlară, dar doresc să se facă o excepție, fiind o situație cu totul și cu totul specială. Părinții au protestat și în fața școlii, refuzând să ducă la școală copiii. Din păcate, însă, tânăra învățătoare nu are pregătire pentru învățământul primar ci doar pentru cel de educator,