World Vision România face cronologia unui an de la prima zi de şcoală online: Elevii fără acces la educaţie au pierdut deja 24 de săptămâni de şcoală

Este responsabilitatea noastră, a tuturor, să continuăm să intervenim cu măsuri reale pentru ca aceşti copii să depășească pierderile de învățare acumulate în perioada în care orele s-au desfășurat online. În caz contrar, vom asista, cel mai probabil, la creșterea spectaculoasă a abandonului școlar și, în viitor, la rate-record ale șomajului.

Cifrele ultimelor 12 luni din sistemul românesc de învățământ arată astfel:

  • 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscriși la școlile din mediul rural, nu au făcut școală online, din diverse motive: din cauza problemelor financiare familiile lor nu le-au putut asigura un dispozitiv; nu au avut conexiune la internet – 1 din 3 sate în care World Vision activează are zone cu semnalul slab sau inexistent; profesorii nu au fost pregătiți să predea și să-și examineze elevii online; nu au avut un loc acasă unde să participe la lecțiile online.
  • Ca rezultat, elevii care nu au avut acces la educaţie online au pierdut deja 24 de săptămâni de şcoală.
  • Cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a din cele mai vulnerabile comunităţi din mediul rural au participat la Evaluarea Naţională. Riscul ca rata de părăsire timpurie a şcolii să crească este unul foarte mare, în condiţiile în care în România abandonul școlar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa.
  • Jumătate din elevii care au participat la examenul de Evaluare Națională au obținut note sub 5 la matematică.

clasa de scoala goala

Aceste date nu surprind însă costurile umane ale pandemiei. Sunt copii care au învățat în condiții precare, în frig, fără niciun fel de resurse. Copii care au folosit telefoane de împrumut ca să transcrie exerciții și apoi să pozeze pagini cu rezolvări. Copii care nu au putut cere ajutorul nimănui la teme.

 » sursa: qbebe.ro