Grădiniță față în față (sursa foto: Știrile Pro Tv / Youtube)
După sectorul sănătății și cel HoReCa, poate cel mai afectat sector este cel al educației. De luni bune, sentimentul că școala online nu va da roade circulă în România. De la elevi la profesori, părerile sunt împărțite. Cu toate acestea, care este situația ”la firul ierbii”, acolo unde copilul își începe parcursul în sistemul educațional românesc?
Punct.News a vorbit cu o educatoare la grupa mică într-o grădiniță brașoveană pentru a afla cum se desfășoară activitatea în partea sistemului educațional unde copiii iau pentru prima oară contact cu sistemul educațional.
Reporter: Știind că învățământul online a început de anul trecut, dacă ar fi să faceți o paralelă, s-a îmbunătățit ceva de anul trecut cu privire la interesul autorităților pentru predarea în sine?
Educator: Categoric nu. Acum, cine și-a dat interesul și-a îmbunătățit abilitățile de a lucra pe laptop. Adică am descoperit anumite site-uri care la lucrul față în față nu te interesau. Am găsit o grămadă de site-uri care te ajută să creezi activități pentru copil în mediul online. Activitățile sunt pentru toate nivelurile, de la 3 ani la clasa a-XII-a.
Rep: Ați primit vreun fel de oportunitate de a vă putea perfecționa abilitățile de învățare online? Vreun curs oferit de ministerul educației?
Educator: Da, Casa Corpului Didactic din Brașov a oferit cursuri gratuite. Vorbim despre 3 cursuri de 12 ore și destule webinarii. Nu le-au făcut o dată, le-au repetat de vreo 3-4 ori din iulie și până în octombrie. Doar cine nu a vrut nu a făcut și doar cine nu a vrut nu a făcut un efort să caute toate site-urile.
Grădinița pe timp de pandemie (sursa foto: Știrile Pro Tv / Youtube)
Rep: Cum arată o zi obișnuită din procesul învățare online la grupa mică?