Afaceri online
O afacere în mediul online reprezintă un website comercial prin intermediul căruia puteți comercializa produse sau / și servicii contra unor sume de bani. Practic, internetul și website-ul sunt vitrina afacerii. Nu ne referim aici la business-uri dezvoltate în mod tradițional, cu activitate offline, dar cu website de promovare pe internet.
Pentru ca o afacere să aibă succes în mediul online trebuie să fie bine definit modelul de business și website-ul să aibă trafic cât mai mare. Cu cât audiența e mai mare, cu atât atât mai mult cresc vânzările. Dar nu e suficient doar traficul, ci și calitatea serviciilor oferite. Indiferent că vorbim de un business dezvoltat în mediul online sau offline, calitatea serviciilor contează cel mai mult pentru clienți. Un client mulțumit poate aduce alți clienți și astfel se poate crește organic cu o minimă investiție în sectorul de marketing.
Dacă un client este nemulțumit, poate influența și alți potențiali clienți să nu mai cumpere sau să nu-și mai dorească serviciile brandului respectiv. Așa că trebuie foarte mare atenție când dezvoltați un business online cum vă posiționați și cum dezvoltați servicii de calitate orientate spre client. Iar pentru a vă inspira, mai jos aveți câteva exemple de afaceri în mediul online care au și succes.
Magazine online
Piața de e-Commerce s-a dezvoltat foarte mul în ultimii ani. Magazinele online au luat cu asalt internetul și în prezent vorbim de mii de magazine online dezvoltate în România, poate milioane dezvoltate la nivel global. Amazon și Alibaba, printre cele mai mari magazine online din lume. Pe plan local avem eMAG, Fashion Days, About You și multe altele. Oamenii preferă să cumpere online diferite produse, fără a mai fi nevoiți să stea la cozi prin magazinele fizice.