Bucureștiul este unul dintre cele mai aglomerate orașe din lume din punct de vedere al traficului rutier. Și, de multe ori, găsirea unui loc de parcare este o adevărată bătaie de cap. În acest context, autoritățile locale iau în calcul creșterea taxei pentru locurile de parcare de reședință. Și totodată, fac demersuri pentru a le elibera de „rablele” abandonate de ani de zile. În categoria mașinilor de acest tip se încadrează cele care nu mai au proprietar și care sunt lăsate la voia întâmplării.
În ultimii 4 ani au fost identificate aproximativ 5.000 de mașini din București care erau abandonate și ocupau spațiul pentru parcare inutil. Acestea au fost ridicate și locul eliberat pentru mașinile care au proprietar și sunt folosite.
Autoritățile locale din Capitală estimează însă că cel puțin 20.000 de astfel de mașini sunt încă abandonate pe locurile de parcare și așa puține din București.
-Este o soluție foarte corectă.
-De ce credeți asta?
-Ca să elibereze locurile de parcare, care sunt ocupate pe termen nelimitat.
Campania de ridicare a mașinilor abandonate a pornit de la oamenii care s-au plâns autorităților de situație. Proprietarii primesc două înștiințări cu privire la mutarea mașinii din locul respectiv. Dacă nu sunt respectate, autoritățile vin să o ridice.
Tudor Ionescu, șef serviciul protecția mediului din cadrul Poliției locale sector 4: Prin intermediul acelei aplicații poate fi înregistrată sesizarea și putem într-un timp foarte scurt să procedăm la ridicarea lor de pe domeniu public.
După ce sunt ridicate, mașinile sunt duse într-un loc de depozitare de unde proprietarul le poate lua înapoi în schimbul unei taxe de 2.000 de lei.
-Din punctul meu de vedere este o soluție foarte bună,