Vânzările de maşini noi în România au scăzut cu 22,6% în 2020, faţă de anul precedent, deşi înmatriculările de autovehicule au înregistrat creşteri în ultimele patru luni ale anului, iar comercializarea de autoturisme ecologice s-a majorat cu 103,5%, conform datelor publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), scrie Agerpres.
În acest context, luna decembrie a consemnat cel mai mare număr de autovehicule noi (autoturisme, vehicule comerciale, minibuse şi autobuze) înmatriculate în România în anul 2020 (respectiv 18.363 unităţi), fiind a patra lună consecutivă de creştere (+18,5%).
Pe piaţa naţională, topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale), la finalul anului 2020, este condus de Dacia, cu 42.356 de unităţi, urmată de Renault – cu 11.796 de unităţi, Volkswagen (10.957 unităţi), Skoda (10.288), Ford (9.910) şi Toyota (6.870).
Autoturismele (care reprezintă circa 85% din total), au înregistrat, în luna decembrie a anului anterior, un volum de 15.814 unităţi, cu 16,2% mai mare decât în luna similară din 2019. Pe ansamblul întregului an 2020, autoturismele au consemnat un volum total de 125.004 de unităţi, ceea ce corespunde unei scăderi de 21,7% în raport cu anul anterior.
Potrivit sursei citate, la finalul anului 2020, clasamentul pe mărci are pe primul loc Dacia – cu 39.940 de unităţi (-20,6% faţă de 2019 şi cotă de piaţă de 32%), urmată de Skoda – cu 10.288 de exemplare (-16,8% şi cotă de 8,2%), Renault – cu 9.963 de unităţi (-24,9% şi cotă de 8% ), Volkswagen – cu 9.441 de unităţi (-8,4% şi 7,6% din total piaţă) şi Ford – cu 6.874 de unităţi (- 42,3% şi 5,5% cotă de piaţă).
De asemenea, pe modele, cu cele 18.474 de unităţi înmatriculate în anul 2020, Dacia Logan este pe primul loc (dar,