Ce înseamnă „workation”, noul concept japonez de pe piața muncii care i-ar face fericiți pe angajații din România

Pandemia aduce în prim-plan un concept japonez, care combină munca și vacanța. Se numește workation și i-ar face pe mulți români fericiți. Este vorba despre lucru la distanță, dar nu de acasă, ci dintr-o destinație de vacanță: fie de pe o plajă, fie de pe un munte, după preferințe.

Ziua de muncă ar fi de doar patru ore, iar cheltuielile ar fi suportate de angajator.

Specialiștii în recrutare online spun că acest concept s-ar putea aplica și în Europa cu succes, pentru că și aici sunt probleme în zona de birouri. În plus ar câștiga teren opțiunea personală – alegerea modului de lucru, a locației.

„Ar fi vorba de dublă economie – făcută de angajat, dar și de angajator.

S-ar aplica foarte bine dacă un angajat din Londra s-ar muta pentru șase luni într-un sat din Transilvania. Economisirea ar veni pentru ambele părți, angajatorul ar plăti mai puțin, și angajatul ar economisi și el.

În schimb, să facă un român workation în Elveția, de exemplu, ar fi mai complicat, ar trebui să muncească în țară un an ca să poată plăti chiria acolo o lună.

Pe de altă parte, sunt companii care au clădiri de birouri goale în toată lumea. Trebuie să ne orientăm pe productivitate, să ne uităm la numărul e ore lucrate, sună bine să lucrezi, de exemplu, patru zile în loc de cinci, dacă este productivitate. Ar trebui să ne orientăm mai mult către rezultatul final al muncii și mai puțin la câte ore stăm pe scaun la birou”, a explicat la Digi24 Bogdan Badea, specialist recrutare online.

Editor : Georgiana Marina

 » sursa: www.digi24.ro